Saturday, January 10, 2009

Salam Perkenalan

Semua orang ada hobi. Berkebun merupakan hobi saya sejak dulu. Di rumah sewa saya kat Taman Koperasi Polis dulu, walaupun tanah sekangkang kera saya sempat tanam nangka, pisang dan mangga epal. Mangga epal tu manis2 buahnya. Mula berbuah setelah saya berpindah setahun lepas itu. Takpa la orang lain dapat hasil, kira niat sedekah.

Kat rumah saya di Hulu Selangor dulunya saya tanam buah mata kucing, mangga epal, pisang, betik, mangga harum madu dan serai. Saya sempat merasa hasilnya sepanjang 4 tahun di sana. Sama juga kini penyewa rumah saya pula terus dapat merasa hasilnya. Niat sedekah, insyaAllah. Serai pula sempat di jual borong kat kedai runcit lagi. Tanaman serai berkembang mulai dari satu batang jadi satu rumpun. Kemudian berkembang jadi 100 rumpun. Gemok2 pulak tu. Setiap 2 minggu sekali dapat jual 200 batang bernilai RM12. Jadi le ye dak. Bila dah pindah ke mari (Impiana Iman) pada bulan Nov tahun 2002, saya teruskan hobi dalam berkebun ni...hehehe...

Blog "Keringat" ni sebenarnya di create pagi tadi oleh isteri saya sebagai suprise memandangkan saya selalu dok kacau blog Impiana Iman (dedicated for seni laman DIY di rumah kami Impiana Iman) dengan posting berkaitan kegiatan berkebun saya. Jadi blog ini adalah spin-off dari blog saya sendiri School Of Tots (various topics) dikhaskan untuk posting yang bersangkutan dengan kegiatan berkebun saya dan isteri. Anak2 tak minat berkebun. Ok enjoy....

I Green The Earth !!

No comments:

TRAVELOG UMRAH #2

  Kami baru kembali ke tanahair setelah bermusafir selama 13 hari ke mekah & madinah. Sebagai kenangan kami, berikut dipaparkan sedikit ...