Thursday, April 10, 2014

Tapak Pejalan Kaki Refleksologi

Alhamdulillah projek terbaru saya bersama isteri ialah menyediakan tapak pejalan kaki untuk refleksologi dan riadah kaki di ruang depan laman. Makanya pada hari minggu lepas tika berkunjung ke Sg Buloh isteri saya pun membeli 5 keping tapak simen berbatu refleksologi dari sebuah kedai kelengkapan nurseri yang memang kami sudah biasa berurusan. Kami memilih design dan bentuk batu yang sesuai supaya bila pijak nanti tidak tajam sangat. 

Setelah di susun di laman iaitu berdepan dengan area foyer bertentangan dengan buai kayu, maka saya pun mengambil cangkul 'cok betul' dan mula membuat petak sebagai tapak untuk di letak tapak pejalankaki tadi. Saya mebuat petak segi empat sama yang kedalamannya 1 inci saja, supaya tidak terlalu tenggelam dan di jalari rumput laman pula. Selepas setengah jam fokus maka wallaaa....satu hasil kerja yang boleh dibanggakan juga.









1 comment:

yatikire said...

Hi, blh taw lokasi n nama kdai yg jusl batu reflexology ni kt sg buloh tu?

TRAVELOG UMRAH #2

  Kami baru kembali ke tanahair setelah bermusafir selama 13 hari ke mekah & madinah. Sebagai kenangan kami, berikut dipaparkan sedikit ...