Saturday, July 21, 2012

Lemon Power



Pokok lemon saya ni rajin bebenau dia berbuah. Mungkin sebab kawasan redup dan tanah yang subur. Lokasinya di tepi rumah saya sebelah dapur. Segala air beras dan yang sewaktunya di buang di pangkal pokok, maka agak bervitamin tanahnya. Alhamdulillah buahnya tak putus2, ada je di sebalik daun yang rimbun.


@@@










3 comments:

Temuk said...

As-salam
Pokok lemon kuning saya nampaknya tak subur. Lambat sangat ia membesar. Sudah dibaja. Selalu disiram. Tapi mungkin sebab tanahnya banyak batu dan keras, dan pokok terdedah 100% kepada matahari, maka ia tak subur.

School Of Tots said...

TQ Temuk. Agaknya pokok lemon ni minat kat kawasan yg agak redup. Saya ingat pokok saya ni rajin berbuah, rupanya masa balik kampung tempoh hari ternampak satu pokok lemon kat laman rumah laluan Rantau Panjang - Jeli...fuyooo buahnya masyaAllah lebatnya. Pokok setinggi pokok saya juga tapi saya nampak tak kurang daripada 30 biji lemon bergayutan...Hebat ciptaan Allah.

School Of Tots said...
This comment has been removed by the author.

TRAVELOG UMRAH #2

  Kami baru kembali ke tanahair setelah bermusafir selama 13 hari ke mekah & madinah. Sebagai kenangan kami, berikut dipaparkan sedikit ...