CLICK my AD

Thursday, January 19, 2012

Musim Cempedak & Durian

Cempedak Power RM3/kg
Ulasnya Besar

Goreng Cempedak

D24 Pahang

Fuyoo Kuning 

Isinya Tebal 

Hidangan Petang

Sekarang ni musim cempedak & durian gamaknya...banyak bebenau teman tengok depa dok jual kat tepi2 jalan dan bawah2 pokok. Hari Isnin lepas teman dgn org umah dan anak sulong pi KKB sebab ada hal. Masa nak balik tu langsung ternampak depa dok jual buah2an ni. Orang umah dok survey la kan. Dua peniaga yg pertama tu agak jual mahal sikit. Peniaga yg ketiga tu nampak agak fleksibel. Selepas tawar menawar org umah pun layan 12 bijik D24...tu dia. Teman lak pi beli cempedak dua bijik...4.5kg tapi akak tu kira 4kg je, stgh kg lagi tu kira sedekah katanya. RM3/kg jadi 4kg kira RM12 la yo. Durian tu pulak org umah kata apek tu letak rega RM30, tapi dapat le RM25 lepas tawar menawar. Balik umah anak jantan tolong kopek, ish..ish memang puah hati. Elok sungguh. Alhamdulillah.


@@@

2 comments:

zul permatang badak said...

comel-comel ulas...puah ati....

School Of Tots said...

TQ zul. Jangan sia2kan nikmat Allah walau sekecil mana pun ia. Kita ambil contoh ulas2 cempedak ini. Betapa rumit dan panjangnya proses hingga terhasilnya buah cempedak yg sedap ini. Renung2kan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...