Sunday, February 24, 2013

Pokok Sambung Nyawa

Alhamdulillah pokok sambung nyawa yang isteri saya semai daripada keratan yang saya ambil dari syarikat tempat saya bekerja beberapa bulan lalu telah hidup subur. Saya memakan pucuknya sekadar 7-8 helai setiap hari kecuali bila lupa. Banyak khasiatnya termasuklah:
  1. Mengurangkan kadar koletrol
  2. Menurunkan tekanan darah tinggi
  3. Merawat sembelit
  4. Merawat kencing manis
  5. Merawat kanser
  6. Merawat maslah buah pinggang
  7. Meredakan demam
  8. Mengatasi ketidakseimbangan datang haid
  9. Merawat infeksi kerongkong
  10. Menghentikan pendarahan

Pokok Sambung Nyawa

2 comments:

suka suka said...

Salam..banyak khasiatnya ya... saya tanam je.. kadang2 buat ulam... saya pun nak biakkan pokok ni...

School Of Tots said...

Amalkan 7 helai daun (Allah suka angka ganjil) di kunyah setiap pagi, di dahulukan dgn Basmallah dan selawat 3x, diiringi doa semoga Allah sembuhkan penyakit dan beri kesihatan yg baik.

TRAVELOG UMRAH #2

  Kami baru kembali ke tanahair setelah bermusafir selama 13 hari ke mekah & madinah. Sebagai kenangan kami, berikut dipaparkan sedikit ...