Sunday, January 31, 2010

The Color Of Money

Semalam anak kedua kami 'kakak' teruja sakan apabila mendapat gaji pertamanya setelah berpenat lelah bekerja di bookstore BS. Sudah sebulan kakak bertugas di sana sebagai mengisi masa cuti menunggu keputusan SPM nya. "Penat nya mama," selalu itulah rungutan kakak setiap kali pulang dari kerja, apatah lagi bila ditugaskan bekerja overtime direct dari 8 pagi hingga 11 malam. Kesian anakku. Kami menghantar dan mengambilnya setiap hari, maklumlah anak perempuan tidaklah sebebas anak lelaki dan kenalah di tatang bagai minyak yg penuh.

Saya dan isteri pula merasa bangga juga kerana kakak adalah anak yang pertama bekerja dalam kalangan anak kami yang bertiga itu. Tahniah kak. Kakak tu kadang over excited pula untuk memegang segumpal duit hasil titik peluhnya. Kakak begitu gem
bira apabila membuka akaun bank di Public Bank tempoh hari dan tersengih-sengih bila mendapat kad ATM nya. Cuma pesanan untuk kakak ialah jangan boros berbelanja dan saving more. Ingatlah penat lelah dan bukan mudah nak dapat duit itu.

But anyway sempena fi
rst pay, kakak telah merancang untuk belanja kami sekeluarga makan. So semalam kami dinner di Rawang. Kakak belanja kat Pizza Hut, best!! Thanks Kak and keep up the good work.

1 comment:

kakak said...

heheh..2nd gaji pizza psr mlm pulak ek!
huhuhuhu ;))))

TRAVELOG UMRAH #2

  Kami baru kembali ke tanahair setelah bermusafir selama 13 hari ke mekah & madinah. Sebagai kenangan kami, berikut dipaparkan sedikit ...