Saturday, February 7, 2009

Pokok Manggis


Pokok manggis aku ni memang slow gile growth nye. Rasanya lama dah aku tanam. Dulu terlindung kat pokok bunga kertas. Bila dah alih pasu bunga kertas tu, baru nampak ada perubahan sikit. Last week aku bubuh baja bakar. Teringat zaman budak2 dulu, aku ni suka panjat pokok manggis dan lepak kat atas tu, sambil petik & makan buah manggis. Yang syoknya sebab batang pokok nye lurus menegak dan dahan2 nya bersilang-silang secara sistematik. Menyenangkan untuk di panjat. Pokok yang aku panjat adalah pokok yang sederhana besarnya. Kalau pokok tua, hey besar bang, bahaya. Harap2 pokok manggis yang aku tanam kat depan umah ni, suatu hari nanti akan besar dan mengeluarkan buah untuk di panjat oleh cucu2 aku pulak. He he...

No comments:

TRAVELOG UMRAH #2

  Kami baru kembali ke tanahair setelah bermusafir selama 13 hari ke mekah & madinah. Sebagai kenangan kami, berikut dipaparkan sedikit ...