Saturday, February 7, 2009

Pokok Cempedak Madu


Pokok ini aku tanam kurang lebih 3 bulan yang lalu. Benihnya dibeli di Sg Buloh dengan harga RM25. Setelah ditanam selama seminggu, segerombolan lembu telah menceroboh lorong depan rumah kami dan membaham daun2 dan pucuk2 muda pokok cempedak madu ini. Habis kontot. Tinggal sehelai dua je daun nye. Tapi Alhamdulillah setelah dibajai, ia kembali subur. Dan aku perasan pagi ni daun nya sikit punye lebar. Aku ingat ini penangan baja bakar yang dibubuh minggu lepas.

4 comments:

Anonymous said...

nape beli pokok mahal sangat//
saya ada banyak benih cempedak madu sepokok rm6. kalau nak buat dusun saya boleh bekalkan. harga berpatutan. seperti kelapa pandan, rambutan, mata kucing,n lain2.. call 013-5088716 faeez

sot said...

TQ tuan, nanti kalau nak start dusun cempedak saya hubungi tuan untuk anak benihnya.

zairee said...

saya nak cari benih durian kunyit atau musang king..kat mana boleh dapat kan?

sot said...

TQ zairee. Saya selalu beli benih2 pokok buah ni kat Nursery Sg Buloh. Mungkin Tuan boleh try di sana.

TRAVELOG UMRAH #2

  Kami baru kembali ke tanahair setelah bermusafir selama 13 hari ke mekah & madinah. Sebagai kenangan kami, berikut dipaparkan sedikit ...