Thursday, February 26, 2009

Full of Muscles


Teringat sebuah lagu yang begitu popular di zaman saya kat universiti dulu nyanyian Men At Work. Antara bait2 senikatanya ialah...I'm the man from down under...full of muscles. Kumpulan yang popular ini berasal dari the land down under iaitu Australia. Flashback saya sebuah filem yang jugak popular ketika itu iaitu Crocodile Dundee yang mengisahkan seorang lelaki Australia yang berkunjung ke New York dan mengalami culture shocks yg agak ketara. Heronya saya pun dah lupa namanya adalah seorang cowboy yang sasa and full of muscles. Sebenarnya 80% dari bumi Australia ini adalah agak tandus dan gersang, dan di diami oleh watak2 yang agak 'country' sikit...macam cowboy gitu. They are rough and tough. And of cause...full of muscles.

Anyway apa yang nak saya kaitkan ialah, seorang staf kat ofis saya yang agak junior ini sudah dua tiga kali dok compliment saya atau should I say give his comment bahawasanya lengan dan bahu saya ini agak tough and full of muscles. Hari ini sekali lagi dia dok kata the same thing...siap tanya "bro ada angkat besi ke?". Hmmm...saya pun dok fikir why? Apakah yang menonjol dan tertonjol di sebalik baju kemeja saya itu. Nak kata angkat besi atau workout kat gym tu memang tak ada le. Zaman muda2 dulu ada le sekali sekala workout tu.

Jadi fikir punya fikir maka saya rasa tabii saya yang suka berkebun dan memerah keringat itulah puncanye. I green the earth...remember. Jadi besi yang diangkat itu sebenarnya ialah sebatang cangkul untuk menggembur tanah, membuat batas atau membuang semak samun. Besi yang diangkat juga berkemungkinan besar ialah sebatang 'cok' betul yang memang 100% besi waja buat menggali lubang 2'x2'x2' tika menanam anak2 pokok buah disekitar laman rumah, di bahu jalan, dan di laman rumah kosong kat depan tu. Apakah dengan mengangkat besi2 itu telah mencorak otot2 di lengan dan bahu menjadi agak sasa, ada kemungkinan. Atau workout disekitar laman semasa membuat kerja2 maintanance saban minggu. Full of muscles....he he nak tergelak beb!

@@@

No comments:

TRAVELOG UMRAH #2

  Kami baru kembali ke tanahair setelah bermusafir selama 13 hari ke mekah & madinah. Sebagai kenangan kami, berikut dipaparkan sedikit ...