Saturday, January 24, 2009

Keringat Pagi


Keringatku pagi ini tertumpu kepada penjagaan laman agar bumi hijau nampak kemas dan terurus. Dedaun yang banyak bertaburan itu kenalah di kumpulkan dan dinyah lupuskan. Rumpai2 liar di tepi2 pokok tanaman dan celah2 longkang habis ku bersihkan. Daun2 pisang tua juga kupotong. Penuh bahan buangan itu satu troli.

Kemudian ku tebas semak di kebun depan rumah. Ku potong tebu kuning sebanyak 10 batang untuk di mesin. Penat la jugak kena buang kulitnya. Anyway itulah keringatku pagi ini. Jam sudah menunjukkan 11:30 pagi. Jadi aku pun masuk ke rumah untuk mandi dan berehat. Sempat juga untuk solat sunat dhuha dan mengaji Qur'an sekadar 2 mukasurat. Walaupun penat tapi rasa puas melihat laman yang bersih.


Weekend ni anakku Amir pulang bercuti Tahun Baru Cina dan kami bercadang mengadakan jamuan BBQ di laman. Aku juga menjemput kawanku Bakar sekeluarga. Esok atau petang ni rasanya aku kena mesin rumput. Ok selamat bercuti semua !!


No comments:

TRAVELOG UMRAH #2

  Kami baru kembali ke tanahair setelah bermusafir selama 13 hari ke mekah & madinah. Sebagai kenangan kami, berikut dipaparkan sedikit ...