Saturday, January 30, 2010

Santai Di Laman


Santai di laman seketika bagi me ra'i kan suasana. Isteri sedang menyiram pokok2 bunga dan pokok2 hiasan di laman rumah. Maklumlah kebelakangan ini cuaca agak panas dan jarang sekali hujan.



















Saya yang sedang ment
elaah akhbar The Star sepulang dari pasar tadi, di kejutkan dengan panggilan pulau oleh isteri untuk menolongnya di laman clear kan apa yang patut. Ok lah sampai seru untuk saya setelah dua tiga menjak ni agak liat sikit nak berkebun atau membuat kerja2 maintenance kat laman. Tadi pakai t-shirt puteh, tak boleh jadi ni, sebab sudah banyak helai t-shirt yg elok dah jadi tak elok dan bertompok akibat di buat berkebun. Jadi saya pun masuk bilek pekena unifom berkebun, t-shirt warna kelabu dan seluar trek. Pertama sekali ambik kereta tolak kat tepi rumah, isikan segala bahan2 buangan dan ranting2 pokok yg isteri trimkan. Saya cabut rumput2 liar dan potong ranting2 yg memang menyemak kat anjung dapur tu.

Buah kelapa gading kat depan tu nampak oren semacam, dah besar dan macam dah boleh di petik. Ok tawakkal. Dah mantap kot. Bila di belah, airnya banyak namun isinya masih belum matang sangat. Tapi ok lah, bila disejukkan dalam freezer, memang nikmat bin nikleh untuk santapan masa lunch.

Rumput yg dah dipenuhi
kemuncup di laman ni memang berbulu mata saya memandang.
Saya mintak tolong anak jantan yg kebetulan balik cuti weekend yg dok asyik ber 'facebook' dan ber 'you tube' supaya keluar ke laman dan mesin rumput.

Alhamdulillah siap dan nampak terurus kembali taman impiana iman ini.
@@@

No comments:

TRAVELOG UMRAH #2

  Kami baru kembali ke tanahair setelah bermusafir selama 13 hari ke mekah & madinah. Sebagai kenangan kami, berikut dipaparkan sedikit ...