Monday, January 4, 2010

Bukak Sekolah


"Selamat Kembali Ke Sekolah", itulah paparan di white board kat umah yg di tulis oleh anak kami yang masih bersekolah iaitu Iman Asilah. Form 3 tahun ni. Semalam pi Rawang cari peralatan sekolah last minute. Balik umah malam tu Iman bersiap-siap dengan beg sekolah, buku2, pakaian, dan segala aksesori. Tahun ni kena sekolah pagi jadi pukul 5:30 pagi tu dah kena bangun dan bersiap. Van datang ambik pukul 6:30pagi. Nampak bersemangat anakku, maklumlah tahun ni PMR. Balik sekolah terus sambung tusyen jam 3-5 ptg.

Abangnya semalam balik ke UIA PJ setelah pulang ke rumah on weekend. Dua kawan nya dari UIA turut sama iaitu Shamil (Kenet) dan Zaki. Shamil ni asal dari Sabak Bernam manakala Zaki dari Kuala Berang. Jadi puas lah entertain depa cuti weekend tiga hari ni. Sempat le mesin rumput, main ping pong, mesin tebu, pi kenduri kesyukuran, solat di surau Al-Faaizeen dan masjid BS, makan nasi ayam, dan pi pasar malam.


Anak kami yang tengah tunggu result SPM, Nur Farihin pula dapat kerja di kedai buku 'BookWorm'. Setakat ni dah 8 hari bekerja. Alhamdulillah semoga mendapat pengalaman berguna.

Hari ni
saya ambik cuti. Nak settle yuran dan beli buku kat sekolah Iman. Pastu kami akan ke Rawang untuk urusan perbankan yang mahu diselesaikan. The rest of the day bolehlah rehat.

Anak kiranya tiga2 orang tak ada umah, sunyi le pulak. Maklumlah cuti panjang hari tu ketiga-tiga mereka most of time ada kat umah, kecuali abangnya yang hanya balik di hujung minggu. That's life. Kena bersedia untuk terkontang-kontang suami isteri je, bila anak2 dah besar dan berada di institusi pengajian. Apatah lagi bila mereka semua dah bekerjaya dan berumahtangga nanti.

Esok saya masuk ofis balik, jadi tinggal le isteri sorang2 ye. Oh ye nasib baik kakak (Nur Farihin) off besok, ade la teman.
Itulah sedikit coretan sebagai posting santai blog Keringat yg agak lama menyepi.

@@@

No comments:

TRAVELOG UMRAH #2

  Kami baru kembali ke tanahair setelah bermusafir selama 13 hari ke mekah & madinah. Sebagai kenangan kami, berikut dipaparkan sedikit ...