Sunday, December 6, 2009

Keringat Pagi Minggu Ini

Selesai solat subuh, mengadap internet sat, dan setelah breakfast roti planta dan teh panas, ready for outdoor. Niat di hati nak mesin rumput di laman pagi ni. So first clearkan daun2 kering dan ranting2 kayu. Broom....sekali tarik je meisn rumput ini mengaum baik punye. Ambik kira jiran tetangga yang sedang beristirehat dan extended tidor kat umah masing2, maka misi mesin rumput ini dimulakan sekitar 9:30 pagi, ok la kot. Ngam2 habis minyak, saya sempat cover seluruh laman, bersih dan lapang, Alhamdulillah.

Pastu tolong maam trimkan pokok bunga kertas dekat dengan pergola yg tumbuh meliar menadah langit tu. Next ambik kereta tolak (yang tayar nye masih kempis tak sampai seru nak repair lagi tu) untuk di muatkan segala bahan2 buangan termasuklah daun2 kering, daun2 pisang, cantasan pokok kantan, ranting2 bunga kertas tadi dan baki bahan buangan yang terperuk di beberapa port semenjak minggu lepas lagi. Setelah tiga trip ke kaki bukit menolak kereta tolak membuang saratan penuh bahan buangan maka misi selesai. Bila di tenung sekeliling, nampak la sikit terurus laman Impiana Iman ini. Ada rasa kepuasan dalam jiwa walaupun agak penat dan keletihan bermain keringat.

Seterusnya take a shower. Dan ingin beriadah sekejap ke K3P (Kelab Ping Pong Prima) bersama kaki2 pukul regular. Namun sesi pagi rupanya sudah tamat. Maka balik kembali dengan hampa. Mungkin lepas asar karang boleh join depa balik. Well terasa nak pekena 'health food & drink" la pulak. So blend sebijik oren sunkist dengan sehiris tembikai ditambah gula secukup rasa. Hmmm...sejuk dan lazat. Seterusnya saya potong sengkuang dan sebijik epal, di bubuh sos rojak, kicap dan sedikit gula. Yes rojak segera....sedap gille.

@@@

No comments:

TRAVELOG UMRAH #2

  Kami baru kembali ke tanahair setelah bermusafir selama 13 hari ke mekah & madinah. Sebagai kenangan kami, berikut dipaparkan sedikit ...